20 מרץ, 2011

פרסום תיירותי

פרסום תיירותי באינטרנט
כיום רובנו משתמשים באינטרנט כדי לחפש מידע
והאינטרנט הפך לערוץ העיקרי שבו אפשר לחפש ולהפיץ אינפורמציה בעלות זולה יותר ממדיות פרסום אחרות.


הדרכים שיעזרו לנו לפרסם את העסק שלנו באינטרנט
אתר הבית - המקום שלנו להציג את עצמנו
פורטל/אינדקס תיירות - כאשר הלקוח נכנס לאתר אנחנו יודעים שהוא מחפש מלון/צימר ומצד שני אם לא קודמנו לעמוד הראשי או למודעה בולטת סביר להניח שלא ניחשף בצורה המקסימלית.
בדרך כלל התשלום הוא חודשי על פרסום ולא על הזמנה.
סוכני תיירות -  גם במקרה הזה אנחנו מבינים שהלקוח שנכנס לאתר הוא הלקוח שאנחנו רוצים, יש מבחר גדול וצריך לבדוק שאנחנו באמת מופיעים במקום בולט.
בדרך כלל התשלום לסוכני תיירות הוא כנגד הזמנה.
רשתות חברתיות - פייסבוק, טוויטר, לינקדין - דורש השקעה והתמדה.

פרסום ממומן - גוגל תפס נתח גדול בפרסום הממומן ואפשר להבחין שהמחירים עולים לכל מילת חיפוש ואם שנה שעברה גוגל שלטה לבדה כמעט בתחום - תנו לי לנחש שבמחירים נוחים יותר, עם יותר חשיפה, פייסבוק יכנס השנה לתחום הפרסום הממומן בהצלחה גדולה יותר.
אתרי הדיל היומי, קופונים ומועדוני לקוחות - אפשר לראות את האתרים החדשים שצומחים כ"טרנד" בשוק האינטרנט, הם מועצבים יפה יותר ומושכים יותר לקוחות מה עוד שחלקם גם נותן 50% הנחה.
כדאי לקרוא טוב ולשים לב לפרטים של כל חברה וחברה.


אתרי הגרלות ופרסים לתחרויות - מי לא אוהב לשמוע את המילה חינם? 
וידאו - וידאו הוא מניה בטוחה באינטרנט, יש לו פוטנציאל צמיחה עצום - לשוק הישראלי הפרסום בוידאו באינטרנט עדיין לא ממש נכנס. - אפשר לקרוא בהרחבה כאן
תמונות - תמונות של בית העסק והסביבה ושילובן במפות ותוכנות GPS - אפשר לקרוא בהרחבה כאן
מועדון לקוחות/נאמנים וניוזלטרשימור לקוחות ודיוור ישיר ללקוחות נאמנים - אפשר לקרוא בהרחבה כאן
אתרי מאמרים ותוכן מקצועי - תוכן שיווקי באתרים מקצועיים - אפשר לקרוא בהרחבה כאן



תמחור הפרסום באינטרנט נעשה בשיטות אחדות:
  • תמחור על פי הקלקה (Pay Per Click):
מודל ה PPC- הוא מודל שיטת תמחור המתבסס על "הקלקה". בשיטה זו המפרסם משלם רק אם מקליקים על מודעתו, על פי מחיר ההקלקה שנקבע מראש. במודל זה המפרסם מחליט ויודע מראש כמה עולה לאתרו כל מבקר המגיע דרך הפרסום. מודל PPC הוא המודל הנפוץ ביותר בתחום השיווק באינטרנט כיום. 
  • תמחור על פי הופעה (PPM – Pay Per Impression):
מודל ה-PPM הוא מודל שיטת תמחור המתבסס על הופעות / חשיפות. שיטה זו מתגמלת את הגוף המפרסם על פי מס' חשיפות של המודעות, חשיפות אלו מחושבות ע"פ תנועת הגולשים באתר בו מופיעה המודעה.על פי רוב מסוכמת עלות קבועה לX חשיפות של באנר מסוים באתר המציג. במודל זה עלותו של המבקר באתר אינה ידועה מראש ומתומחרת ע"פ סטטיסטיקת הגלישה באתר. 
  • תמחור על פי פעולה ((PPA – Pay Per Action (conversion):
מודל ה-PPA הוא מודל שיטת תמחור המתבסס על פעולה. מודל זה מקשר בין תשלום לפעולה כגון: רכישה באינטרנט, הרשמה לשרות, הזמנה טלפונית, מסירת פרטים כלשהם. המפרסם מגדיר מהו אותו האירוע ((action נדרש, התשלום נעשה עבור כל פעולה שתומחרה ונקבעה מראש. שיטה זו שונה במהותה משיטות התמחור האחרות מאחר שסטטיסטיקת ההצלחה והחיוב לתשלום נערך ומבוצע על ידי המפרסם ולא על ידי אתר או מנוע חיפוש. 



מסר אפקטיבי צריך למשוך את תשומת הלב, לעורר עניין וליצור חשק להגיב אליו.
האינטרנט הוא כלי נח לפרסום ולהפצת מסרים רק צריך לדעת להשתמש בו בתבונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צפיות